روغن موتور مناسب هوندا سیویک HONDA Civic LX AT 2014
روغن گیربکس مناسب هوندا سیویک HONDA Civic LX AT 2014
روغن دیفرانسیل،کلاچ،فرمان مناسب هوندا سیویک HONDA Civic LX AT 2014
روغن ترمز مناسب هوندا سیویک HONDA Civic LX AT 2014
سیستم خنک کننده و مایع خنک کننده مناسب هوندا سیویک HONDA Civic LX AT 2014
درباره هوندا
هوندا، (به ژاپنی: 本田技研工業株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته میشود.
شرکت هوندا در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تاسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان میباشد. این شرکت همچنین با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، بهعنوان بزرگترین تولیدکننده موتورهای درونسوز جهان، شناخته میشود.
هوندا علاوه بر صنعت خودروسازی، در حوزههای دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت و موتورهای جت ، قایقهای موتوری، پمپهای آب، تجهیزات الکتریکی، ژنراتورها و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گستردهای دارد.
شرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند اکیورا نمود و شرکتهای تویوتا و نیسان نیز با الگو برداری از هوندا، اقدام به راهاندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند.
در حال حاضر کمپانی هوندا پس از شرکتهای جنرال موتورز، گروه فولکسواگن، تویوتا، هیوندای موتور، فورد، نیسان و پژو سیتروئن هشتمین خودروساز بزرگ جهان بهشمار میآید.
تاریخچه
سوییشیرو هوندا یک مکانیک بود، که پس از کار کردن در آرت شوکای با تکیه بر اراده و فعالیت فردی توانست رینگ پیستونهای مختص خود را، در سال ۱۹۳۸ تولید کند. او سعی کرد آنها را به تویوتا بفروشد، در حالیکه اولین طرح وی از طرف آنها رد شده بود. پس از دو سال مطالعه و کار بیشتر بر روی طرح خود، هوندا توانست با تویوتا قراردادی منعقد نماید.
همکاری او با تویوتا تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت، ولی در جنگ پیستون تولیدی هوندا کاملاً از بین رفت. پس از جنگ سویچیرو با باقیمانده بازار خود در ژاپن یک کمپانی جدید بنا کرد. با وجود مشکلات شدید مالی، به دلیل نیاز شدید در آن زمان به وسایل حمل و نقل، هوندا با اتصال یک پیشرانه ساده به بدنه یک دوچرخه، یک وسیله ارزان قیمت و بسیار اولیه موتوری را تولید کرد. وی نام کمپانی خود را «هوندا گیکن کوگیو کابوشی کایشا» به معنی کمپانی تحقیقاتی هوندا نهاد.
با وجود اسم پر مسما اولین محصولش یک کابین کوچک و ساده چوبی بود و در واقع چیزی بیشتر از یک دوچرخه موتوردار عرضه نمیکرد. کمپانی رسمی موتوری هوندا به نام و بطوری رسمی در ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ در ژاپن بنا شد. هوندا در ادامه کار خود تولیدات قایق موتوری و موتورسیکلت آغاز کرد و بدین ترتیب مشکلات مالی ناشی از جنگ را روز به روز برطرف نمود. اولین موتورسیکلت هوندا که برای فروش عرضه شد هوندا مدل-ای در سال ۱۹۴۷ (یک سال قبل از تاسیس رسمی کمپانی) بود.
البته اولین موتور سیکلت تکامل یافته هوندا در سال ۱۹۴۹ روانه بازار شد که هوندا مدل-دی نام داشت. سال ۱۹۵۸ سال تاسیس کمپانی آمریکایی هوندا بود و یک سال بعد اولین محصول خود یعنی هوندا هندا سی۱۰۰ سوپر کاب را وارد بازار کرد. این مدل با حدود ۳۰ میلیون دستگاه فروش، رکورد بهترین فروش تاریخ وسایل نقلیه را به خود اختصاص داد.
شرکت هوندا در سیر تکاملی خود در عرصه موتورسیکلت سازی، شانس خود را در اتومبیلسازی نیز امتحان کرد. در اوایل سال ۱۹۶۰ اولین نمونههای اتومبیل جادهای هوندا تولید شد. البته بیشتر بر مبنای بازار ژاپن بود. اولین محصول اتومبیلی هوندا مدل هوندا تی۳۶۰ در سال ۱۹۶۳ و در واقع یک بارکش کوچک در چهار فرم متفاوت بدنه بود که با یک پیشرانه ۳۶۰ سیسی و با ۳۰ اسب بخار قدرت تولید میشد.
دو ماه بعد اولین محصول رسمی هوندا با عنوان هوندا اس۵۰۰ ساخته شد که یک رودستر ۲ درب با یک پیشرانه ۴۹۲ سی سی بود که با ۴۴ اسب بخار قدرت و با خط قرمز جالب ۹۵۰۰ دور در دقیقه با یک گیربکس ۴ دنده عرضه گردید. آقای هوندا تجربه و دانش وسیع خود را در زمینه موتورسیکلت به کار گرفت و در تولید اتومبیلهای خود تا حد زیادی مورد استفاده قرار داد.
بعدها تلاشهای بسیاری برای بازاریابی در آمریکا و کانادا صورت پذیرفت. البته اتومبیلهای کوچک هوندا که بیشتر برای ژاپنیها طراحی شده بود، در بازار غرب چندان مورد استقبال قرار نگرفت، ولی بعدها آکیورا (اتومبیلهای پیشرفته هوندا که با این مارک در آمریکای شمالی و چین عرضه میشود) تحولی در تولید اتومبیلهای لوکس هوندا ایجاد کرد.
در سالهای اخیر تاکید هوندا بر سیستم امنیتی و توسعه این امکانات بوده است. برای سال ۲۰۰۷ هوندا در صدد گسترش بخشهای استاندارد امنیت در حد خودروهای روز آمریکای شمالی بوده و در این زمینه کیسههای هوای روبرو، کیسههای هوای طرفین و ترمزهای ضد بلوکه را در مدلهای جدید خود منظور کرده است.
شعارهای تبلیغاتی
• مشتری همیشه پادشاه است
• متفاوت بودن، مشتری سالاری، خدمات خوب
• خدمات را پیش از فروش باید آغاز کرد
تبلیغات
فعالیت تبلیغاتی محدودی در سال ۱۹۵۹ با دو منظور آغاز شد. آگهیهای کوچک در مجلات ویژهٔ خرید و فروش درج شد. خوانندگان آگهی به فروشندگان محلی مراجعه میکردند تا از این نوع موتورسیکلت آگاه شوند. فروشندگان محلی با شنیدن تقاضای خوانندگان در جستجوی مشخصات موتورسیکلت برآمدند.
هوندا در نظر امریکاییها زیبا جلوه کرد. مدیران بازاریابی و فروش به نمایشگاههای اتومبیل مراجعه کردند تا به مدت دو هفته سوپرکاب در گوشهای از نمایشگاه جا گیرد. پس از دو هفته وقتی به سراغ نمایشگاهها رفتند دریافتند پیشبینی اخیر آن درست است. صاحبان نمایشگاه برای معاملهٔ تعدادی سوپرکاب پیشنهاد خرید دادند. هوندا در این زمان توجه اساسی خود را به بخش خدمات معطوف کرد.
فلسفهٔ هوندا بر آن بود که خدمات خوب، کلید موفقیت درازمدت است. در نبود سیستم پخش لوازم یدکی، قطعات با هواپیما از ژاپن به امریکا ارسال میشد. فروشندگان در کوتاهمدت با بهرهمندی از خدمات هوندا، بر اعتبار شرکت افزودند. ۵۰۰ نمایندهٔ فروش در سال ۱۹۶۱ توزیع و فروش وسیع هوندا را برعهده داشتند.
بهار سال ۱۹۶۳ هزینه تبلیغاتی هوندا ۵ میلیون دلار بود. کار تبلیغ موتورسیکلتهای کوچک و بزرگ هوندا به گونهای بود که بر هیچیک از مصرفکنندگان تأثیری ناخوشایند نگذارد. در آگهیها افرادی از طبقه متوسط نشان داده شدند که سوار بر هوندا هستند. این آگهیها بر روی قشرهای وسیعی از جامعه آمریکا تأثیر گذاشت.
زمانی که هوندا به همراه شریک تجاری خود فوجی ساوا اولین خودروی هوندا را در ایالات متحده آمریکا طراحی و عرضه کرد، تصور این امر مشکل بود که این شرکت تا دو دهه قبل از آن اساساً هیچگونه خودرویی تولید نکرده است. اما امروزه بیش از نیمی از کارکنان آن، در ایالات متحده به موتورسیکلتسازی و خودروسازی مشغول هستند و در سال ۲۰۰۸، کارخانه خودروسازی دیگری نیز با ظرفیت ۲۰۰ هزار خودرو در سال در آن کشور افتتاح کرد.
اهداف
اهداف شرکت هوندا عبارت است از:
• توجه و پاسخ دادن به نیازهای اجتماع
• درک، توافق و تعهد و مشارکت کارکنان
• به کارگیری مناسب منابع
• بیشینه کردن منافع بالقوه
چشم انداز
شرکت هوندا چشم انداز خود را چنین تعریف کرده است: جامعه در اثر رهبری اجتماعی هوندا بهتر خواهد شد. مأموریت هوندا نیز عبارت است از: رفاه و غنای اجتماعی، اقتصادی و آموزشی جوامع از طریق مشارکت فردی و همکاری جمعی.